www.simasanaat.com

مشاغلی که بیش‌تر در معرض چت جی پی تی قرار دارند

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند دست کم نیمی از وظایفی را که اکنون حسابرسان، مفسران و نویسندگان انجام می‌دهند با سرعت بیش‌تری انجام دهند.

به گزارش از وال استریت ژورنال، براساس نتیجه مطالعه محققان دانشگاه پنسیلوانیا و Open AI شرکت سازنده ابزار محبوب هوش مصنوعی چت جی پی تی همین موضوع برای ریاضیدانان، مترجمان، نویسندگان و تقریبا ۲۰ درصد از نیروی کار ایالات متحده صادق است

این ابزار هیجان و اضطراب را در شرکت‌ها، مدارس، دولت‌ها و عموم مردم به دلیل توانایی در پردازش انبوه اطلاعات و تولید محتوای پیچیده البته نه لزوما دقیق یا بیطرفانه در پاسخ به درخواست‌های کاربران برانگیخته است.

محققانی که این مطالعه را انجام دادند، قرار گرفتن مشاغل در معرض فناوری جدید را بررسی کردند که توسط نرم افزاری به نام مدل‌های زبان بزرگ که می‌تواند متن را تجزیه و تحلیل و تولید کند پشتیبانی می‌شود. آنان سهم وظایف یک شغل را تجزیه و تحلیل کردند که در آن جی پی تی‌ها یا ترانسفورماتور‌های از پیش آموزش دیده مولد و نرم افزاری که آن را در خود جای می‌دهد می‌تواند زمان انجام یک کار را حداقل ۵۰ درصد کاهش دهد. تحقیقات نشان داده اند که جی پی تی‌های پیشرفته در کار‌هایی مانند ترجمه، طبقه بندی، نوشتن خلاقانه و تولید کد رایانه‌ای برتری دارند.

آنان دریافتند که اکثر مشاغل به شکلی توسط جی پی تی تغییر خواهند کرد به طوری که ۸۰ درصد از کارگران در مشاغلی هستند که دست کم یک وظیفه شغلی‌شان را می‌توان با سرعت بیشتری توسط هوش مصنوعی مولد انجام داد. آنان دریافتند که نقش‌های پردازش اطلاعات از جمله در حوزه متخصصان روابط عمومی، گزارشگران دادگاه و مهندسان بلاک چین بسیار آشکار است. مشاغلی که کمتر تحت تاثیر این فناوری قرار می‌گیرند عبارتند از آشپزی و مکانیک.

نویسندگان برای رسیدن به نتایج از یک پایگاه داده دولتی از مشاغل و فعالیت‌ها و وظایف مرتبط با آنان استفاده کردند و از طریق افراد و مدل‌های هوش مصنوعی سطوح قرار گرفتن در معرض فعالیت‌ها و وظایف را تعیین کردند.

“مت بین” استادیار دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا که تاثیر فناوری بر بازار کار را مطالعه می‌کند می‌گوید چالش واقعی این است که شرکت‌ها، مدارس و سیاستگذاران به مردم در سازگاری با این ابزار‌های تازه مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کنند.

او می‌گوید: “این یک مشکل چند تریلیون دلاری است و می‌تواند شامل آموزش کارکنان برای همکاری موثر با فناوری و طراحی مجدد مشاغل به منظور افزایش استقلال، دستمزد و چشم انداز شغلی بسیاری از نقش‌ها باشد”.

افراد پیش‌تر شروع به استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کار سریعتر کرده‌اند اگرچه بسیاری از کارفرمایان نگران امنیت و دقت هستند.

“مایکل کواش” یک مهندس پخش ۳۲ ساله ساکن ریچموند در ویرجینیا می‌گوید که وقتی از چت جی پی تی برای کار‌های یکنواخت یا برای حل مشکلات پیچیده کد نویسی استفاده می‌کند کارایی بیشتری پیدا کرده است. او می‌افزاید: “چت جی پی تی می‌تواند یک ضرب کننده نیرو باشد”.

کارفرمای او شرکت Audacy اشاره کرده که به کارمندان اجازه می‌دهد تا با این ابزار آزمایش کنند. “سارا فاس” مدیر ارشد فناوری Audacy می‌گوید: “مانند بسیاری از شرکت‌های رسانه‌ای ما معتقدیم که چت جی پی تی برای فرآیند‌های خاصی ارزش دارد”.

سایر مطالعات تازه صورت گرفته نیز نشان داده اند که هوش مصنوعی مولد می‌تواند در زمان قابل توجهی صرفه جویی کند و نتایج بهتری نسبت به انسان‌ها ایجاد کند.

در یک آزمایش موسسه فناوری ماساچوست که بر روی متخصصان تحصیلکرده دانشگاهی متمرکز بود، محققان ۴۴۴ نفر از نویسندگان، بازاریابان، مشاوران، متخصصان منابع انسانی و سایر کارکنان را به دو گروه تقسیم کردند. از هر دو گروه خواسته شد تا کار‌های نوشتاری کوتاهی را انجام دهند و یک گروه می‌توانست از چت جی پی تی برای انجام این کار استفاده کند. کسانی که به چت جی پی تی دسترسی داشتند ۱۰ دقیقه سریع‌تر وظایف خود را به پایان رساندند.

بر اساس این مطالعه که نتیجه آن در ماه مارس منتشر شد اشاره شد که کارکنان با کمک هوش مصنوعی بهتر از گروه دیگر عمل کردند.

مقاله دیگری هفته گذشته توسط محققان شرکت مایکروسافت منتشر شد که میلیارد‌ها دلار در Open AI سرمایه گذاری می‌کند، قابلیت‌های جی پی تی -۴ آخرین نسخه ابزار Open AI را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که می‌تواند “کار‌های بدیع و دشوار” را می‌توان از طریق “انسان – انسان” حل کند و این موضوع حوزه‌هایی مانند ریاضیات، کدگذاری، پزشکی، حقوق و روانشناسی را شامل می‌شود.

“آماندا ریچاردسون” مدیر اجرایی پلتفرم مصاحبه فنی Coder Pad اشاره کرد که از چت جی پی تی برای نوشتن اسلاید‌ها هنگام ارائه در حوزه تخصصی خود استفاده می‌کند. او گفت که این ابزار یک طرح کلی ایجاد کرده و از آنجا جزئیات خاصی را برای ارائه جذاب‌تر دنبال می‌کند.

مشتریان Coder Pad مشاغلی هستند که به دنبال استخدام هستند. آنات از داوطلبان شغل می‌خواهند که مهارت‌های فنی خود را با استفاده از Coder Pad نشان دهند و خانم ریچاردسون توصیه کرده که مشتریان به صراحت چت جی پی تی را بخشی از فرآیند مصاحبه خود قرار دهند: از متقاضیان بخواهید که از چت جی پی تی برای حل یک مشکل استفاده کنند و سپس از آنان بخواهید که پاسخی را که می‌فرستد نقد کنند. آیا کد دارای آسیب پذیری امنیتی است؟ و آیا مقیاس پذیر است؟