www.simasanaat.com

فاطمی،امین مجلس نبود…

وضعیت تولید و بازار خودرو، کار دست وزیر صنعت داد و در نهایت سید رضا فاطمی امین نتوانست رأی اعتماد مجدد را از مجلس بگیرد.

روز گذشته سید رضا فاطمی امین به عنوان وزیر وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت به صحن علنی مجلس رفت تا درخصوص عملکرد خود در وزارت صمت مقابل نمایندگان مردم به دفاع بایستد اما در نهایت با آرا نمایندگان که زور مخالفانش بیشتر از موافقان بود از این سمت برکنار شد.

این اولین بار نبود که فاطمی امین برای استیضاح وارد مجلس می شد چراکه وی در نوبت اول استیضاح  توانسته بود رای اعتماد را از مجلس بگیرد اما تنها به فاصله ۶ ماه از استیضاح نوبت اول، فاطمی امین دیروز برای بار دوم روانه مجلس شد اما این بار بخت با وی همراه نبود و نتوانست رأی اعتماد مجدد را از مجلسی ها بگیرد.

نگاهی به دلایل موافقان استیضاح نشان می دهد عمده ترین دلیل این موضوع بحث خودرو و آمارهای خودساخته وزیر بود و به عقیده آنها وزیر باید منافع ملی را در بحث خودرو در نظر می‌گرفت. استیضاح کنندگان در جلسه روز گذشته، نارضایتی مردم از عملکرد این وزارتخانه و فشار تورمی بر اقشار مختلف جامعه را دلیل استیضاح عنوان کردند.

عمل نکردن به وعده هایی که در زمان رای اعتماد داده شده بود نیز از دیگر مواردی بود که نمایندگان مخالف وزیر آنرا مطرح می کردند به عقیده آنان، وزیر صمت خرید خودرو، جهیزیه، لوازم خانگی و تشکیل خانواده را برای جوان ایرانی به رویا تبدیل کرده است.

دامن زدن به گرانی ها، کاهش تولید و بازی با آمارها از دیگر مواردی بود که نمایندگان در جلسه استیضاح به آن اشاره کردند و در نهایت پس از رای گیری، سیدرضا فاطمی امین با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶رای باطله ازمجموع ۲۷۲ نماینده حاضر در مجلس کارت قرمز گرفت و از سمت وزارت کنار رفت.

رییس جمهور نیز سید مهدی نیازی را سرپرست موقت وزارت صمت معرفی کردند.