www.simasanaat.com

بازگشت شاخص بورس به مدار صعود

بازار سهام اگرچه در روز جاری ارزش معاملات پایینی را ثبت کرد، اما توانست پس از روند نزولی چند روز گذشته، با رشدی ۱۸ هزار واحدی مجددا به مدار صعودی برگردد.

به گزارش سیماصنعت، بازار سهام سومین روز کاری همچون روز گذشته، برخلاف روزهای گذشته، از ابتدا با یک روند متعادل مثبت آغاز کرد و سهام کوچکتر بازار مثل گروه بیمه‌ای و غذایی با استقبال خریداران مواجه شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی ۱۸ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید ، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۸۶۰۰ واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع ۷۶۳ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «میدکو» و «وبملت» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «هرمز» و «انتخاب» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خنصیر»، «خزامیا» و «ثشاهد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «خاور» و «گدنا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۱۰ میلیارد تومان به بازار سهام وارد کردند.

در بازار امروز ۲۷۹ نماد در محدوده مثبت و ۱۲۸ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۳۲ نماد در محدوده مثبت و ۱۴۴ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام